Lars Storck

Lars pressebillede Showline

Lars Storck f. 1959

Perkussionist, Komponist & Producer

Aktiv musiker med gruppen Drums Across og popgruppen Zididada. Har i 2003 turneret i Skandinavien med Angelique Kidjo og er tilknyttet Warner Chappell i Sydafrika som studiemusiker.

Lars har desuden de sidste fem år spillet med nogle af Sydafrikas største artister: Vusi Mahalasela, Madala Kunene, Tu Nokwe, Women Unite og Vusi Khumalo, som er trommeslager på Poul Simons ”Graceland” Han har turneret med Angélique Kidjo i Skandinavien. Bevæger sig ind og ud af jazzmiljøet med bl.a. Carsten Dahl og Nikolaj Hess. Dette har resulteret i en Grammy i Sydafrika for ”best contemporary jazzalbum” i 2005 med Carsten Dahl, Jesper Bodilsen og Tlale Makhene.

Lars har arbejdet med musik til film med Sanne Graulund – nomineret til en Robert for samme. Han har spillet med norske profiler som Knut Kristiansen, Niels Olav Johansen, Jan Bang og Svein Folkvord. I 2012 spillede han med Bergens Big band.

Lars har lavet Masterclass på konservatorier i hele Norden, og har i mange år spillet et hav af skolekoncerter med Drums Across og har stor erfaring med at få skoleelever engageret.

Udgangspunktet for hans virke er en barndom i Afrika og utallige studierejser over alt på kontinentet.

Lars er en af pionererne og opfinderne inden for kropslig rytmetræning, SSB og SDS. Han har været docent på Rytmisk Musikkonservatorium i 17 år men er nu freelancer igen. Han har igennem mange år forsket i kroppens intelligens som indlæringsværktøj og udtryksmiddel.

Ud over kurser og workshops på konservatorier og efteruddannelse af musiklærer har han spredt denne træningsform til teater og sportsverdenen, erhvervslivet samt opvarmning af konferencer og store sportsarrangementer.

Han har de sidste 10 år arbejdet i Norge med efteruddannelse af kulturskolelærer og skolelærer såvel som pædagoger.

I år starter et nytænkende projekt med Slagtøjskuespilleren Thomas Sandberg, som skal få skoleelever til at få øjnene op for musikskoler og kulturlivet i forhold til den nye skolereform.